آموزش, اطلاعات عمومی

رژیم لاغری با چای ماسالا

کاهش وزن با چای ماسالا - رژیم لاغری با چای ماسالا

از نوشیدن چای ماسالا در حین رژیم لاغری لذت برید!

اگر به دنبال یک نوشیدنی مناسب برای کاهش وزن هستید، می‌توانید نوشیدن یک فنجان با طراوت چای ماسالا را جایگزین کنید. آیا واقعاً خوردن چای ماسالا برای کاهش وزن مناسب است؟ ادویه‌های معطری که در تهیه‌ی چای ماسالا استفاده می‌شود به تنظیم هضم غذا و بهبود روند گوارش کمک می‌کند. این ادویه‌ها سرشار از ماده‌ای به نام ملاتونین هستند. این ماده مغذی به چربی سوزی بدن کمک می‌کنند. بیشتر ادویه‌های به کار رفته در چای ماسالا دارای خواص شگفت‌انگیزی در چربی سوزی هستند. البته گفتنی است که خواص این نوشیدنی چند بعدی است؛ از تسکین سردردها و آرام کردن گلوی تحریک شده تا کاهش وزن می‌توان از این چای بینظیر بهره برد!

پایه‌ی این چای ، چای سیاه است. چای سیاه سرشار از آنتی اکسیدان است و رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد. از این طریق ریسک آسیب‌های سلولی و سرطانی را کاهش می‌دهد. چای سیاه دارای مواد مغذی به نام فلاونوئیدها است. میزان کالری سوزانده شده‌ی بدن بعد از مصرف این نوشیدنی معطر افزایش می‌یابد.

از طرفی چای سیاه سرشار از کافئین است. کافئین منجر به افزایش متابولیسم بدن می‌شود. کافئین موجود در چای سیاه چربی‌های تجمع یافته را تجزیه می‌کند. این مسئله منجر به کاهش وزن می‌شود.

برخی ادویه های چای ماسالا و تاثیر آن برروی کاهش وزن

میخک

این ادویه بسیار معطر بوده و علاوه بر افزودن طعم به چای، منجر به تنظیم حرکات روده می‌شود. میخک سطح کلسترول و گلوکز بدن را کنترل می‌کند.

دارچین

از گذشته دارچین به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی در بسیاری از درمان‌های خانگی استفاده می‌شد. دارچین با تاثیر بر روی سطح گلوکز بدن، منجر به کاهش وزن می‌شود. وجود دارچین در چای ماسالا ممکن است میل به شکر را تا حدی برطرف کند. اما دارچین با تنظیم قند خون، کلید کاهش چربی و حفظ وزن ایده‌ال است.

فلفل سیاه

ماده ای به نام پیپرین در فلفل سیاه جود دارد که به تنظیم متابولیسم و مبارزه با تجمع چربی کمک می‌کند. وجود فلفل سیاه در چای ماسالا به تسریع روند کاهش وزن کمک می‌کند.

هل

از دیر باز این ادویه‌ی گران‌بها و خوش عطر به فواید کاهش وزن مشهور است. این ادویه هضم غذا را تنظیم کرده و با نفخ مبارزه می‌کند. ملاتوننین موجود در هل به فرایند چربی سوزی در بدن کمک کرده که این امر می‌تواند کاهش وزن را به دنبال داشته باشد.

رازیانه

رازیانه سرشار از فیبر است. مصرف نوشیدنی‌هایی با فیبر بالا با ایجاد احساس سیری در فرد، میل خوردن به غذا را کاهش داده و منجر به کاهش وزن می‌شود. از طرفی دانه‌های رازیانه خاصیت سم زدایی دارند. دفع سموم و بالا بودن میزان فیبر به کاهش وزن کمک می‌کند.

اضافه کرن ادویه‌ها به چای سیاه، خاصیت اسیدی چای سیاه را از بین می‌برد. اثر ترکیبی این ادویه‌ها به بهبود حرکت مواد غذایی در دستگاه گوارش کمک می‌کند. با مصرف منظم چای ماسالا، عملکرد سیستم گوارش بهبود می‌یابد. این امر باعث افزایش متابولیسم بدن شما می‌شود. با بهبود قدرت هضم، ماسالا به بدن کمک می‌کند تا از تجمع هوا یا آب اضافی در بدن جلوگیری کند. این مسئله باعث کاهش احساس نفخ یا گرفتگی شکم می‌شود. مصرف منظم چای ماسالا با افزایش متابولیسم و سوخت و ساز می‌تواند منجر به کاهش وزن شود.

شیر و شکر موادی هستند که به این چای کالری اضافه می‌کنند. پروتئین موجود در شیر می‌تواند با ایجاد احساس سیری، به عنوان یک میان وعده عمل کند. به خاطر داشته باشید که اضافه کردن شکر و عسل برای شیرین شدن طعم چای ماسالا، کالری آن را افزایش می‌دهد. چای ماسالا برند پاراج ترکیبی از ادویه‌های معطر به همراه پودر شیر و شکر یک میان وعده‌ی عالی برای افرادی است که از رژیم لاغری پیروی می‌کنند.

توجه: مطالب بخش مجله سلامتی پاراج، از منابع خارجی ترجمه شده وتنها جنبه  اطلاع‌رسانی و آموزشی دارد؛ از این رو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی‌شود و نباید آن را جایگزین مراجعه به پزشک جهت درمان و تشخیص دانست. 

ترجمه و جمع آوری: واحد تحقیق و توسعه مجموعه پاراج

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *