اطلاعات عمومی

آیا می دانید بهترین زمان مصرف میوه خشک و آجیل کدام است؟

بهترین زمان مصرف میوه خشک و آجیل

آیا می دانید بهترین زمان مصرف میوه خشک و آجیل کدام است؟

بهترین زمان مصرف میوه خشک و بهترین زمان مصرف آجیل کاملاً بستگی به هدف شما از مصرف آن ها دارد؟ آیا برای داشتن انرژی برای شروع یک رو عالی آن ها را مصرف می کنید؟ برای کاهش یا افزایش وزن به دنبال مصرف میوه خشک و آجیل هستید؟ یا قبل از شروع ورزش و بدنسازی آن ها را مصرف می کنید؟ برای دانستن بهترین زمان مصرف میوه خشک و بهترین زمان مصرف آجیل در این مقاله همراه ما باشید.

میوه های خشک در واقع یکی از بهترین میان وعده‌ای است که می توانید داشته باشید. انواع میوه‌خشک ها از جمله مغذی ترین غذاهایی هستند که می توانید مصرف کنید. نه تنها سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی سالم هستند، بلکه بهترین میان وعده هایی هستند که می توان روزانه مصرف کرد. در حالی که همه ممکن است از فواید شگفت انگیز آنها آگاه باشند. هنوز سردرگمی زیادی در مورد بهترین زمان خوردن انواع میوه خشک و آجیل وجود دارد.

آجیل و میوه های خشک مانند بادام‌هندی، کشمش، انجیر، کیوی، گردو، بادام‌زمینی، فندق و غیره دارای مشخصات اسید چرب بالایی هستند که بر خلاف تصور عموم برای انسان بسیار سالم است. بهترین زمان مصرف میوه خشک و بهترین زمان مصرف آجیل به طور قطع وجود ندارد. اما خوردن میوه‌های خشک در زمان‌های خاص متناسب با هدف شما می‌تواند فواید بیشتری برای شما به همراه داشته باشد. همچنین سعی ‌کنید برای جلوگیری از پرخوری و برنامه‌ریزی بهتر، آنها را در زمان‌های مشخصی در رژیم غذایی خود بگنجانید.

بهترین زمان مصرف آجیل و میوه خشک، هنگام صبح و شروع یک روز معمولی است. آنها را می‌توان برای تقویت انرژی در میان وعده های قبل از ناهار و میان وعده های عصر بعد از ناهار مصرف کرد تا معده را سیر نگه دارد.

بهترین زمان برای مصرف میوه خشک و آجیل طبق آیورودا

آیورودا قدیمی ترین سیستم پزشکی هند است. این سیستم دارویی رویکردی جامع نسبت به زندگی ارائه می کند و همچنین پیشنهاد می کند که چه زمانی باید غذاهای خاص برای بهترین نتایج مصرف شود. به گفته آیورودا، بهترین زمان مصرف آجیل و میوه خشک صبح بعد از ۶ تا ۸ ساعت خیس خوردن است. به خصوص اگر گرمای بدن شما در سمت بالاتر باشد، باید فقط میوه های خشک خیس شده مصرف کنید.

طبق آیورودا بهترین زمان مصرف این میان وعده های پرخاصیت، هنگام صبح است. بدن شما باید تازه و سالم شروع کند و به شما کمک می‌کند تا کل روز خود را با آرامش پشت سر بگذارید. به عنوان یک میان وعده قبل از ناهار یا عصر می تواند باشد. خوردن آن ها باعث می‌شود انرژی و قدرت لازم را برای ادامه روتین شما فراهم شود و در عین حال شکم شما را برای یک دوره کوتاه پر می‌کند.

بهترین زمان انواع میوه خشک و آجیل برای افزایش وزن

میوه خشک یک میان وعده پر کالری است که آنتی اکسیدان ها و ریزمغذی ها را نیز فراهم می کند. شما می توانید انواع مختلفی از میوه های خشک را دریافت کنید و همه آنها به طور طبیعی دارای قند بالایی هستند و برای افزایش وزن عالی هستند، به خصوص که خوردن آنها راحت است و طعم عالی دارند.

بادام هندی، پسته، کشمش، انجیر خشک، زردآلو خشک از بهترین میوه های خشک و آجیل برای افزایش وزن هستند. اگر هدف شما افزایش وزن است، بهترین زمان مصرف آن ها، شب است. شما می توانید آنها را در عصر یا حتی به عنوان یک میان وعده صبح برای افزایش وزن میل کنید. میوه های خشک همچنین قند و کالری بالایی دارند و در صورت مصرف زیاد باعث ایجاد مشکلاتی مانند افزایش وزن، مشکلات معده می شوند. مصرف بیش از حد ممکن است قند افرادمبتلا به دیابت را بالا ببرد. آجیل های شور می توانند فشار خون، یبوست یا اسهال یا نفخ را افزایش دهند. بنابراین در صورت داشتن بیماری های خاص حتماً با نظر پزشک آن ها را مصرف کنید.

بهترین زمان مصرف انواع میوه های خشک و آجیل

قانونی برای زمان مصرف میوه‌های خشک وجود ندارد، اما خوردن میوه‌های خشک در زمان‌های خاص می‌تواند فواید بیشتری برای شما به همراه داشته باشد. همچنین اگر سعی می‌کنید آنها را در زمان‌های مشخصی در رژیم غذایی خود بگنجانید، می‌توانید برای جلوگیری از پرخوری و همچنین برنامه‌ریزی بهتر، کنترل سهم خود را اعمال کنید. در این مقاله بهترین زمان مصرف میوه خشک یا برخی آجیل ها را آورده ایم.

بادام ها

محبوب ترین نوع آجیل درختی در جهان، این دانه های خوراکی سالم ترین آجیل موجود در بازار هستند. بهترین زمان برای خوردن بادام صبح است. زیرا بادام دارای خواصی است که به شما انرژی زیادی برای کار در طول روز می دهد. آنها را یک شب خیس کنید و صبح روز بعد بخورید .

گردو

گردو همچنین یکی از سالم ترین مواد غذایی در جهان است. آنها منبعی غنی از اسیدهای چرب امگا ۳، آنتی اکسیدان ها، پروتئین ها، فیبرها و همچنین چندین ماده مغذی ضروری دیگر هستند. این باعث می شود که برای سلامت قلب و مغز، سلامت مو، سلامت روده، دیابت و همچنین طیف وسیعی از بیماری ها بسیار مفید باشد. بهترین زمان مصرف گردو و بهتر است صبح یا شب باشد تا از فوایدد آن بهرمند شوید.

بادام هندی

طعم غنی و کره ای بادام هندی را همه دوست دارند. همچنین به عنوان یک غذای فوق العاده در نظر گرفته می شود زیرا حاوی مقدار زیادی مواد مغذی ضروری است. این آجیل منبع بسیار خوبی از پروتئین، چربی های سالم و مواد معدنی مانند مس، منیزیم و همچنین منگنز است.

بهترین زمان مصرف انجیرخشک 

بهترین زمان برای خوردن میوه خشک فوق مغذی هنگام صبح است. برای این کار، حدود ۲ یا ۳ عدد انجیر خشک را یک شب در کمی آب یا شیر خیس کنید. اگر از مشکلات مربوط به معده یا گوارش رنج می‌برید، خیساندن انجیر بهترین راه برای خوردن آن است.

زردآلو خشک

این میوه‌های خشک نارنجی مایل به زرد سرشار از فیبر و بتاکاروتن ، ویتامین‌ها و مواد معدنی (مانند مس، آهن، فسفر و کلسیم) هستند. وجود این مواد استحکام استخوان‌ها را افزایش می‌دهند. زمان مناسب برای خوردن میوه های خشک مانند زردآلو، عصر است، زیرا به شما پوستی درخشان و سالم می‌دهد و همچنین بینایی شما را کنترل می‌کند.

کشمش

این انگورهای خشک ریز نیروگاهی از مواد مغذی هستند. منبع بسیار خوبی از آهن، مس، منیزیم، پتاسیم و همچنین چندین ویتامین هستند. خوردن کشمش برای هضم، قلب، سلامت چشم، سلامت پوست، سلامت استخوان و همچنین برای مبارزه با سرطان بسیار مفید است. بهترین زمان مصرف میوه خشک یا کشمش هنگام صبح است. می توانید چای صبحانه را با کشکش میل کنید تا از فواید بینظیر آن بهرمند شوید.

بهترین زمان مصرف آجیل

بترین زمان مصرف میوه خشک و آجیل

بهترین زمان مصرف میوه خشک و آجیل برای بدنسازی

میوه‌های خشک و آجیل‌ها غذاهای بسیار خوبی برای بدنسازی نیز هستند. مصرف میوه خشک برای بدنسازی بسیار مفید است. البته اگر بهترین زمان مصرف میوه خشک و بهترین زمان مصرف آجیل را بدانید! برای این منظور، بهترین زمان مصرف میوه خشک و بهترین زمان مصرف آجیل قبل یا بعد از تمرین، یک مشت میوه ی خشک و آجیل مخلوط کنید و میل بفرمایید. همچنین بهترین زمان مصرف میوه خشک و بهترین زمان مصرف آجیل،در حین ورزش کردن بسیار مفید است.

اگر از رژیم غذایی بدنسازی خاصی پیروی میکنید، مطمئناً توصیه هایی را برای گنجاندن میوه های خشک شده و آجیل در برنامه غذایی خود مشاهده کرده اید. میوه‌های خشک میوه‌هایی هستند که فرآیند کم‌آبی را طی کرده‌اند و تمام آب از میوه‌ها بدون آسیب به ارزش غذایی اولیه آن‌ها استخراج می‌شود. چیزی که باعث محبوبیت میوه های خشک شده، راحتی و کاربردی بودن آنهاست. در حالی که آنها را می توان همه جا حمل کرد، مثلاً در کیف خود، و به صورت ترکیبی با بسیاری از غذاهای دیگر اضافه کرد. از سوی دیگر، آجیل ها به دلیل ارزش غذایی بالا و غنی بودن از چربی های تک غیراشباع سالم شناخته شدهاند که برای فرآیند عضله سازی و کاهش وزن بسیار مهم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *