اطلاعات عمومی

عوارض مصرف چای ماسالا

مصرف چای ماسالا

چای ماسالا یک نوشیدنی بسیار محبوب در هندوستان است. با افزایش تولید و صادرات این محصول هم اکنون در تمام کشورهای دنیا سرو می‌شود. این نوشیدنی شگفت انگیز ترکیبی از چای سیاه، ادویه‌های معطر و شیر است. ادویه‌های رایج چای ماسالا زنجبیل، میخک، هل، دارچین، فلفل سیاه، بادیان ستاره ای و … هستند. اما ادویه‌های دیگری نیز بنا به ذائقه به این ترکیب اضافه می‌شود. عوارض مصرف چای ماسالا ممکن است حاکی از نوع ادویه‌ها یا ترکیب ادویه‌ها باشد. از عوارض مصرف چای ماسالا می‌توان حساسیت به ادویه‌ی خاص را در نظر داشت.

پیشنهادات برای مقابله با عوارض چای ماسالا

• چای ماسالا را در فنجان کوچک سرو کنید

در هند لیوان های کوچک و مخصوصی برای سرو این چای به نام برش وجود دارد. این لیوان‌ها کوچک و بسیار محبوب هستند. برای نوشیدن مقدار کم چای ماسالا بسیار مناسب هستند. بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند، به جای خوردن یک لیوان چای ماسالا چند چای کوچک با فاصله زمانی بنوشند. به این ترتیب با نوشیدن مقدار کم، از عوارض مصرف چای ماسالا ناشی از مصرف بیش از حد آن در امان هستید.

عوارض مصرف چای ماسالا

• چای ماسالا را بلافاصله سرو کنید

یکی از مهم‌ترین عوارض مصرف چای ماسالا ممکن است ناشی از فاسد شدن یا تغییر مزه‌ی شیر موجود در آن باشد. زیرا یکی از اجزای مهم چای ماسالا، شیر است. در اصل طعم و بافت خامه‌ای و غلیظ این چای از شیر نشات می‌گیرد. برای حفظ خواص و جلوگیری از فاسد شدن شیر موجود در چای ماسالا، بهتر است این نوشیدنی را بلافاصله بعد از آماده شدن سرو کنید.

• حساسیت به پروتئین حیوانی شیر در چای ماسالا

برخی از افراد چای ماسالا را غلیظ دوست دارند. بنابراین از شیر بیشتری نسبت به آب استفاده می‌کنند. اما در صورت حساسیت افراد به پروتئین‌های حیوانی و لبنیات، ممکن است مصرف شیر منجر به بروز حساسیت، آلرژی یا تشدید برخی بیماری‌ها شود. بنابراین در صورت حساسیت به پروتئین حیوانی و پیشگیری از عوارض مصرف چای ماسالا حتماً به این موضوع دقت کنید.

می‌توانید از شیرهای گیاهی مثل شیر بادام، شیر سویا یا شیرنارگیل به جای شیر گاو استفاده کنید. در نوع پوری چای ماسالا می‌توانید به جای شیر از آب جوش برای تهیه‌ی چای ماسالا استفاده کنید. به این ترتیب از عوارض مصرف چای ماسالا ناشی از پروتئین‌های حیوانی در امان هستید.
عوارض مصرف چای ماسالا

• حساسیت به ادویه‌های موجود در چای ماسالا

چای ماسالا یک نوشیدنی ادویه‌ای است. نسبت و نوع ادویه‌های در برندهای مختلف متفاوت هستند. اما ادویه‌های اصلی این چای تقریباً در بسیاری از برندها یکسان است. برخی از افراد به دلیل بیماری‌های خاص در مصرف برخی ادویه‌ها ممنوعیت دارند. بنابراین برای جلوگیری از عواری احتمالی مصرف چای ماسالا حتماً به ترکیب ادویه‌‌های به کار رفته در آن دقت کنید.

• حساسیت به طبیعت گرم چای ماسالا

تقریباً طبیعت بسیاری از ادویه‌های به کار رفته در ترکیب چای ماسالا گرم است. برخی از افراد که خود دارای طبیعت بدنی گرم هستند ممکن است با مصرف چای ماسالا به خصوص در فصول گرم سال دچار مشکل شوند. عواض مصرف چای ماسالا در این گونه افراد می‌تواند به صورت قرمزی، خارش پوست یا کهیر بروز پیدا کند.

نادرترین عوارض مصرف چای ماسالا

در صورت نوشیدن بیش از حد چای ماسالا ممکن است دچار عوارض زیر شوید. این عوارض هنوز در دست بررسی و تحقیق هستند و مقاله‌های مستند و قطعی در این موضوع به چاپ نرسیده است.

  • اضطراب و بیقراری
  • بی خوابی
  • کم آبی بدن

هشدار: مطالب موجود در این وبلاگ فقط برای اهداف اطلاعاتی ارائه شده است. این اطلاعات عمومی است و به هیچ عنوان جایگزینی برای مراقبت‌های پزشکی نخواهد بود. زنان باردار، شیرده یا افراد مبتلا به بیماری خاص، قبل از مصرف این محصول با پزشک خود مشورت نمایید.

ترجمه و جمع آوری: واحد تحقیق و توسعه مجموعه پاراج

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *