آموزش

خواص چای سبز این نوشیدنی شگفت انگیز

خواص چای سبز

خواص چای سبز

این نوشیدنی شگفت انگیز

تفاوت خواص چای سبز با خواص سایر چای‌ها، به دلیل تفاوت نوع فراوری آن بعد از برداشت است. برگ‌های چیده شده‌ی چای طبق روش‌هایی در معرض حرارت قرار گرفته و رطوبت آن‌ها تبخیر می‌شود. همین مسئله باعث می‌شود که طعم آن به نسبت چای سیاه ظریف‌تر بوده و رنگ برگ‌ها سبز باشد. همچنین خواص چای سبز به نسبت بیشتر و مفیدتر باشد.
نوشیدن آن باعث افزایش متابولیسم بدن شده و بنابراین مصرف چربی ذخیره شده در بدن را افزایش می‌دهد. مصرف این نوشیدنی جایگزین مصرف نوشیدنی‌های دیگر شده است زیرا به کاهش وزن کمک می‌کند. این به آن دلیل است که چاقی هنوز هم مشکلی حاد است. عنوان “چای سبز و لاغری شکم” هنوز تیتر بسیاری از مقاله‌ها در مجلات سلامتی است. خوردن مداوم یک یا دو فنجان از آن هر روز صبح باعث کاهش می‌شود.

فواید چای سبز

این نوع چای اغلب به عنوان سالم‌ترین چای معرفی می‌شود. این گیاه سرشار از پلی فنول‌ها و آنتی اکسیدان‌ها است که به تقویت و سلامت مغز و قلب کمک می کند. در واقع یکی از کم فرآوری‌شده‌ترین چای‌های واقعی محسوب می‌شود، زیرا تحت اکسیداسیون قرار نمی‌گیرد. فروشگاه آنلاین پاراج با ارائه محصولات سلامت محور با بسته‌بندی مدرن همراه با ضمانت کیفیت از طریق مشاوره و ارسال نمونه رایگان قبل از خرید، قدمی تازه در فروش اینترنتی مواد غذایی برداشته است. ما در کنار شما هستیم تا با شناخت بهتر فواید چای سبز انتخابی درست و آگاهانه بر اساس نیاز جسمانی خود داشته باشید:

• فواید چای سبز بر بهبود عملکرد مغز
وجود اسید امینه و کافئین هنگام مصرف، می‌تواند بهبود عملکرد مغز را بهبود بخشد و همین مسئله خلق و خو را بهبود می‌بخشد.
• فواید چای سبز بر کاهش چربی‌های اضافه بدن

چای سبز برای لاغری

چای سبز برای لاغری

این نوشیدنی ممکن است سرعت متابولیسم و چربی سوزی را در کوتاه مدت افزایش دهد.
• خواص چای سبز در محافظت در برابر سرطان
آنتی اکسیدان های موجود در این نوع چای، می‌تواند از بدن در مقابل عوامل ایجاد سرطان پستان، پروستات و روده محافظت کند.
• خواص چای سبز بر کاهش خطر بیماری قلبی
از جمله جذاب‌ترین خواص این نوشیدنی، چای سبز و لاغری شکم است. در این مقاله قصد داریم به تفضیل به این موضوع بپردازیم.

چای سبز و لاغری شکم

چربی های شکمی برای هیچ کس خوشایند نیست؟ افراد همواره به دنبال راهی برای خلاص شدن از شر چربی‌های شکمی و رسیدن به وزن ایده ال هستند. وجود چربی‌های دور شکم می‌تواند منجر به بروز بیماری‌هایی مثل، دیابت نوع ۲ باشد. مصرف این نوشیدنی مفید می‌تواند سرعت متابولیسم را افزایش دهد. از این رو با کاهش چربی‌های شکمی وزن ایده ال را برای شما به ارمغان آورد. چای سبز با طعم هل و دارچین پاراج گزینه عالی برای از بین بردم چربی های شکمی است.

بهترین زمان مصرف چای سبز

بهترین زمان مصرف چای سبز هنگام صبح
ترجیح بسیاری از افراد نوشیدن آن هنگام صبح است. آن‌ها اول صبح یک فنجان چای سبز را برای افزایش توجه و تمرکز می‌نوشند. به دلیل وجود کافئین، احساس شادابی و سرزندگی را در آنها ایجاد می کند. به همین دلیل، لذت بردن از مصرف چای سبز در صبح راهی عالی برای شروع یک روز پر انرژی است.

بهترین زمان مصرف چای سبز هنگام شب
اعتقاد بر این است که تیانین ترکیب اصلی خواب‌آور در چای سبز است. این کار با کاهش هورمون‌های مرتبط با استرس و هیجان نورون در مغز شما کار می کند که به مغز شما اجازه می دهد تا آرام شود. ایجاد احساس آرامش علت اصلی مصرف آن در شب برای بسیاری از افراد است. کافئین موجود در این نوشیدنی، در جهت رفع خستگی و ایجاد آرامش ممکن است احساس برانگیختگی ایجاد کند. همین احساس شادمانی و برانگیختگی ممکن است میزان هشیاری افراد را افزایش دهد. به همین ترتیب زمان به خواب رفتن شما را اندکی طولانی تر کند. راهکار این است که آن را حداقل ۲ ساعت قبل از خواب بنوشید.

• بهترین زمان مصرف چای سبز قبل از شروع ورزش
از دیدگاه ورزشکاران بهترین زمان مصرف آن درست قبل از شروع ورزش است. نوشیدن آن ۲ ساعت قبل از تمرین‌های ورزشی، میزان چربی سوزی را افزایش می‌دهد. همچنین میزان آسیب‌های عضلانی حین ورزش را تا حدی کاهش می دهد.

کلام آخر

این نوع چای یکی از کم فرآوری‌شده‌ترین چای‌های واقعی محسوب می‌شود، زیرا تحت اکسیداسیون قرار نمی‌گیرد. از فواید چای سبز می‌توان به بهبود عملکرد مغز، ایجاد حس نشاط و سرزندگی، افزایش سوخت و ساز بدن اشاره کرد. خواص چای سبز برای لاغری بر کسی پوشیده نیست. برای رهایی از چربی‌های شکمی نوشیدن آن را در برنامه روزانه خود قرار دهید. نوشیدن روزانه حداقل ۱ الی ۲ فنجان می‌تواند شمار از ابتلا به بیماری‌هایی چون سرطان دور نگه دارد. بهترین زمان مصرف چای سبز هنگام صبح، ۲ ساعت قبل از خواب یا ۲ ساعت قبل از شروع تمرین های ورزشی است.

اگر طعم و مزه این نوشیدنی برای شما خوشایند نیست برای بهرمندی از خواص چای سبز می‌توانید از طعم دهنده‌هایی مانند هل یا دارچین استفاده کنید. فروشگاه آنلاین پاراج با ارائه محصولات سلامت محور با بسته بندی مدرن همراه با ضمانت کیفیت از طریق مشاوره و ارسال نمونه رایگان قبل از خرید، قدمی تازه در فروش اینترنتی مواد غذایی برداشته است. با سفارش چای سبز با طعم هل و دارچین پاراج از فواید چای سبز در کنار طعم و عطر دلپذیر هل و دارچین لذت ببرید.

سوالات متداول:

نوشیدن چای سبز در مقادیر متوسط ​​(حدود ۸ فنجان در روز) احتمالا برای اکثر افراد بی خطر است. نوشیدن بیش از ۸ فنجان چای سبز در روز احتمالاً خطرناک است.
عوارض جانبی چای سبز کمتر از سایر نوشیدنی های حاوی کافئین است. چای سبز به دلیل کافئین می تواند عوارض جانبی ایجاد کند. اینها می تواند شاملاضطراب، لرزش، تحریک پذیری و مشکلات خواب باشد. اگر به کافئین حساس هستید یا دوزهای زیادی مصرف می کنید، این احتمال بیشتر است.
چای سبز حاوی کافئین و ال تیانین است که هر دو می توانند هوشیاری و توجه را افزایش دهند که به ویژه در صبح مفید است. همچنین، نوشیدن این چای قبل از ورزش ممکن است باعث افزایش چربی سوزی و کاهش آسیب عضلانی شود.
بهتر است چای سبز را بعد از غذا یا در بین غذا بنوشید. افراد مبتلا به زخم معده یا رفلاکس اسید نباید در مصرف چای سبز زیاده روی کنند.

16 دیدگاه در “خواص چای سبز این نوشیدنی شگفت انگیز

  1. sara.gh1370 گفت:

    چای سبز بهتره یا چای سیاه؟

    1. PARAJ گفت:

      چای سبز از محبوب ترین نوشیدنی ها در دنیا است به خاطر خواص شگفت انگیزش.
      در بسیاری از کشور ها چای سبز به صورت سرد سرو می شود. اما در ایران هنوز مردم به چای سیاه ارادت بیشتری دارند تا چای سبز!

  2. kavoshgar گفت:

    من ازتون چای سبز خریدم. کاملا راضی بودم

    1. PARAJ گفت:

      ممنون از شما.💚 چای سبز پاراج به دلیل اینکه با هل و دارچین ترکیب شده است بسیار خوش طعم و خوش مزه است.
      برای خیلی از افراد که با طعم چای سبز ارتباط نمیگیرند چای سبز پاراج می تونه گزینه مناسبی باشه!👌

  3. forugh گفت:

    شما چای سبز هم دارید؟

    1. PARAJ گفت:

      بله عزیزم. برای خرید چای سبز می تونید اینجا کلیلک کنید.

  4. مریم عرفی گفت:

    چای سبز برای خانمهای باردار ضرری نداره؟ چقدر میتونیم مصرف کنیم؟

    1. PARAJ گفت:

      بهتره با نظر پزشک مصرف کنید. اما نوشیدن در حد اعتدال مشکلی ایجاد نمی کنه

  5. sabzbeman.ir گفت:

    طعمش نسبت به برندای دیگه بهتره. اون تلخی زننده رو اصن نداره.

  6. alishahin12 گفت:

    من کلا چای سبز دوست دارم. دمنوش بازم هستم. این محصول خوب بود هم طعمش هم رنگش. در کل پیشنهاد میکنم

    1. PARAJ گفت:

      طعم چای سبز پاراج برگرفته از عطر هل و دارچین در کنار طعم و مزه ی چای سبز هست. همین مسئله طعم کلی چای سبز را دلپذیر تر کرده است.

  7. real.moh گفت:

    فقط حواستون باشه موقع خرید ایرانیشو بخرید .چینیش خوب نیست

  8. سمانه کاظمی گفت:

    بنظرم از چای سیاه خیلی بهتره فقط باید با عطر و طعمش بتونی کنار بیای

    1. PARAJ گفت:

      بله چای سبز بسیار پر خاصیت هست. محبوب ترین نوع چای در سراسر جهان است. به واسطه ی خواص بینظیرش☘

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *