اطلاعات عمومی

کالری چای ماسالا و ارزش غذایی آن

کالری چای ماسالا

چای ماسالا یا چای ادویه‌دار، یک نوشیدنی هندی از ترکیب شیر، چای سیاه و ادویه‌های معطر است. نوشیدن این چای علاوه بر مناطق جنوب غرب آسیا در تمام کشورهای دنیا مورد استقبال قرار گرفته است. ماسالا با بهبود هضم متابولیسم را بهبود می‌بخشد. از این طریق به کاهش وزن تا حد زیادی کمک می کند. اما برای بسیاری از افراد دانستن میزان کالری چای ماسالا موضوع جذاب و حائز اهمیت است.

کالری چای ماسالا

چای ساده عموماً بدون کالری است. اما چای ماسالا با شیر تهیه می‌شود و به دلیل طعم تند و آتشین ادویه‌ها مقداری شیرین کننده در ترکیبات آن نیز استفاده می‌شود. یک فنجان چای ماسالا حدوداً ۱۰۵میلی‌گرم کالری دارد. در این میزان کالری ۴۹ واحد مربوط به کربوهیدرات‌ها، ۱۰ واحد برای پروتئین‌ها و ۳۳ واحد مربوط به چربی‌ها هستند. هر فرد بالغ در روز به ۲۰۰۰کالری احتیاج دارد که چای ماسالا تنها ۵ درصد نیاز روزانه فرد را تامین می‌کند.

برای کنترل کالری چگونه چای ماسالا را شیرین کنیم؟

در ایران طبع بیشتر افراد در سرو کردن نوشیدنی‌ها متمایل به شیرینی است. ما بیشتر ترجیح می‌دهیم نوشیدنی‌ها و چای‌ها را به صورت شیرین سرو کنیم. اضافه کردن شکر در واقع اضافه کردن کربوهیدرات با ارزش غذایی صفر است. بنابرابن بهتر است برای کنترل میزان کالری ماسالا آن را باعسل شیرین کرده و میل کنیم.

کالری چای ماسالا

چگونه کالری موجود را کاهش دهیم؟

  • انتخاب شیر کم چرب یا بدون چربی؛ در این صورت میزان کالری ماسالا تا حد زیادی کاهش می یابد.
  • جایگزین‌های خوشمزه شیر حیوانی را امتحان کنید؛ شیرهای غیر لبنی مانند شیر سویا یا شیر بادام یا شیرهای گیاهی مثل شیر نارگیل می‌توانند جایگزین خوبی برای شیرهای حیوانی باشند و میزان کالری چای ماسالا را تا حد زیادی کنترل کنند.
  • پرهیز از مواد قندی؛ اگر از بیماری دیابت رنج می‌برید یا از مصرف مواد قندی پرهیز دارید؛ می‌توانید شیرین کننده‌ها را به کل از ترکیب چای ماسالا حذف کنید. اما اگر هنوز هوس شیرینی دارید می‌توانید از شیرین کننده های طبیعی مانند عسل استفاده کنید.

چگونه ۱۰۵ کالری حاصل از یک فنجان چای ماسالا را بسوزانیم؟

  • ۳۲ دقیقه پیاده روی با سرعت ۶ کیلومتر در ساعت
  • ۱۱۴ دقیقه دوچرخه سواری با سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت
  • ۱۸ دقیقه شنا با سرعت ۲ کیلومتر در ساعت
  • ۱۱دقیقه دویدن با سرعت ۱۱ کیلومتر در ساعت

جدول ارزش غذایی چای ماسالا

ارزش غذایی چای ماسالا
جدول ارزش غذایی چای ماسالا

شما با تهیه‌ی چای ماسالا در منزل می‌توانید میزان کالری موجود در چای ماسالا را به راحتی کنترل کنید. با کم و زیاد کردن ادویه‌ها طعم دلخواه خود را بسازید. همچنین شما می‌توانید یک چای پرکالری را با تغییر و تعویض چند ماده به چای ماسالا بدون کالری یا کم کالری تبدیل کنید. در غیر این صورت هنگام خرید چای ماسالا در فروشگاه‌ها به گزینه‌های رژیمی و کم کالری روی بسته‌بندی آن‌ها توجه کنید.

هشدار: مطالب موجود در این وبلاگ فقط برای اهداف اطلاعاتی ارائه شده است. این اطلاعات عمومی است و به هیچ عنوان جایگزینی برای مراقبت‌های پزشکی نخواهد بود. زنان باردار، شیرده یا افراد مبتلا به بیماری خاص، قبل از مصرف این محصول با پزشک خود مشورت نمایید.

ترجمه و جمع آوری: واحد تحقیق و توسعه مجموعه پاراج

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *