اطلاعات عمومی, سبک زندگی

میوه خشک برای لاغری معجزه میکند

میوه خشک و لاغری
میوه خشک برای لاغری، موضوعی است که می‌خواهیم در این متن به توضیح در مورد آن بپردازیم. میوه خشک که از خشک کردن میوه تازه به دست می‌آید فواید و خواص زیادی برای سلامت و تندرستی انسان دارد‌. میوه را به دو روش می‌توان خشک کرد. به طور سنتی و با استفاده از نور آفتاب و یا با استفاده از دستگاه میوه خشک کن.
همانطور که میوه تازه ویتامین و مواد مغذی زیادی دارد، فواید میوه خشک بسیار است، البته باید یاداور شد از آنجایی که در فرایند خشک کردن آب میوه‌ها از بین می‌رود حجم آنها کم می‌شود. اما میزان مواد مغذی آنها ثابت می‌ماند. بر همین اساس می‌توان گفت مواد مغذی موجود در نصف لیوان میوه خشک با مواد مغذی موجود در یک لیوان حاوی تکه‌های خرد شده‌ی تازه همان میوه برابری می کند.

یکی از فواید میوه خشک برای لاغری است. با ما همراه باشید تا با جدول کالری میوه خشک بیشتر آشنا شوید و بدانید میوه خشک چاق میکند؟ یا خیر.

میوه خشک برای لاغری

فواید میوه خشک

میوه خشک در انواع مختلف فواید زیادی برای لاغری دارد. از آنجایی که بیشتر مواد مغذی موجود در میوه تازه طی فرایند خشک شدن از بین نمی‌رود. بنابراین می‌توان میوه خشک را به عنوان یک میان وعده‌ی مغذی و سرشار از انواع ویتامین، املاح، فیبر و آنتی اکسیدان در نظر گرفت. یکی از فواید میوه خشک تناسب اندام و لاغری است. در این مقاله انواع خشکبار و  میوه خشک برای لاغری مناسب هستند را معرفی می‌کنیم. می‌توان آن‌ها را در رژیم غذایی گنجاند تا ضمن بهره‌مندی از خواص ارزشمند آن‌ها از تاثیر آن‌ها بر روی لاغری نیز بهره برد.

میوه خشک به دلیل از دست دادن رطوبت، ماندگاری بالایی دارد و حتی می‌توان در فصول سرد سال آن‌ها را خارج از یخچال نگهداری کرد. بنابراین برای حفظ رژیم لاغری در خارج از منزل یا سفر، میوه خشک یک گزینه‌ی مناسب به عنوان تنقلات دم دستی و خوشمزه و قابل حمل آسان است. در ادامه به معرفی انواع خشکبار و میوه خشک برای لاغری همراه با ارزش غذایی هر وعده از آن‌ها پرداخته و تاثیر آن ها بر لاغری را بررسی می کنیم.

میوه خشک برای لاغری

بادام

بادام یک میوه خشک کم کالری است، مصرف ۲۰ تا ۳۰ گرم بادام در طول روز به عنوان میان وعده مواد مغذی زیادی را وارد بدنتان می‌کند. علاوه بر مواد مغذی زیادی که دارد بادام حاوی آنتی اکسیدان، چربی‌های اشباع و پروتئین می‌باشد که این مواد در کاهش وزن موثر هستند.

کاهش کلسترول بد بدن از دیگر خواص بادام است که سبب درخشان شدن پوست می‌شود. البته ناگفته نماند که بادام سرشار از ویتامین E است که برای پوست مفید می‌باشد. ( هر صد گرم بادام در حدود ۵۷۶ کیلو کالری دارد)

گردو

گردو جز با ارزش ترین مواد غذایی است، که در کاهش وزن هم موثر می‌باشد. علاوه بر تاثیر مصرف گردو در کاهش وزن، گردو سرشار از مواد مغذی است که سبب کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی نیز می‌شود. ( هر صد گرم گردو ۶۵۴ کیلو کالری دارد)

خرما

خرما انرژی زیادی دارد. مصرف خرما تا مدت زیادی شما را سیر نگه می‌دارد و این احساس سیری از دریافت کالری بیشتر جلوگیری می‌کند. این فرایند در نتیجه سبب کاهش وزن می‌شود. همچنین ویتامین B5 موجود در خرما سبب افزایش استقامت بدنی می‌شود. بنابراین ضعف جسمانی حاصل از رژیم‌های لاغری را می‌توان با مصرف خرما تا حد زیادی برطرف کرد. ( هر صد گرم خرما ۲۸۲ کیلو کالری دارد)

زرد آلو خشک، یک میوه خشک برای لاغری

زرد آلو خشک شده یکی دیگر از انواع میوه‌ خشک برای لاغری و کاهش وزن است. زرد آلو خشک یک میان وعده کم چربی می باشد. علاوه بر چربی کم،  از خواص زرد آلو خشک می توان به مقادیر قابل توجهی پتاسیم، کلیسیم و منیزیم اشاره کرد. همچنین زرد آلو خشک می تواند در حدود ۵ ساعت شما را سیر نگه دارد. ( هر صد گرم زرد آلو خشک شده ۲۰۰ کیلو کالری دارد)

آلو خشک، بهترین میوه خشک برای لاغری

بهترین میوه خشک برای لاغری را می‌توان آلو شابلون خشک دانست. زیرا آلو خشک علاوه بر طعم دلنشین و جذاب به دلیل دارا بودن فیبر با بهبود عملکرد دستگاه گوارش منجر به کاهش وزن می‌شود. یکی دیگر از فواید فیبر موجود در آلو خشک کمک به دفع سموم بدن است. یکی از بهترین‌های میوه خشک برای لاغری انواع آلو خشک است. ( هر صد گرم آلو خشک ۲۴۰ کیلو کالری دارد)

فندق

فندق از دیگر خشکبار موثر در کاهش وزن می‌باشد. فندق حاوی فیبر رژیمی و چربی سالم می‌باشد که این مواد مغذی سبب می‌شوند تا برای مدت بیشتری احساس سیری داشته باشید. ( هر صد گرم فندق ۶۲۸ کیلو کالری دارد)

کشمش ، موثرترین میوه خشک برای لاغری

کشمش که از خشک کردن دانه‌های انگور به دست می‌آید، یک میان وعده موثر در کاهش وزن محسوب می‌شود. علاوه بر تاثیر کشمش در کاهش وزن، کشمش حاوی مقادیر زیادی ید است. ( هر صد گرم کشمش ۲۹۹ کیلو کالری دارد)

البته باید یادآور شد برای داشتن رژیم غذایی سالم باید با مشورت پزشک متخصص و با توجه به شرایط بدنیتان میوه خشک برای لاغری را با اندازه مناسب انتخاب و به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. در پاسخ به سوال آیا واقعا انواع میوه خشک برای لاغری مناسب هستند یا خیر؟ باید گفت خیر برخی از انواع میوه خشک‌ها کالری بالاییی دارند که مصرف خودسرانه و مقدار زیاد آن‌ها نه تنها منجر به لاغری نمی‌شود بلکه افزایش وزن را به دنبال دارد.

به عنوان نکته ی پایانی در مصرف مناسب میوه خشک برای لاغری دو نکته را باید در نظر داشت. یک، نوع میوه خشک انتخابی بهتر است از انوع معرفی شده در این مقاله باشد. دو، مقدار مصرف میوه خشک یا خشکبار نیز بسیار مورد اهمیت است؛ هر وعده معادل یک فنجان یا یک مشت کوچک است. مصرف بیش از این مقدار منجر به افزایش وزن می شود.

توجه: مطالب بخش مجله سلامتی پاراج، تنها جنبه اطلاع ‌رسانی و آموزشی دارد؛ از این رو توصیه تخصصی پزشکی تلقی نمی‌شود و نباید آن را جایگزین مراجعه به پزشک جهت درمان و تشخیص دانست.

 

ترجمه و جمع آوری: واحد تحقیق و توسعه مجموعه پاراج

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *