اطلاعات عمومی, سبک زندگی

دمنوش خوشمزه برای مهمان

انواع دمنوش برای مهمانی

قبل از اینکه انواع دمنوش خوشمزه برای مهمانی را نام ببریم بهتره کمی در مورد تاریخچه آن خدمتتون اطلاع بدیم. تا اواخر قرن ششم دمنوش گیاهی به عنوان یک نوشیدنی دارویی تصور می‌شد. بین قرن ۷ و ۸ میلادی چای از محبوبیت خاصی برخوردار بود. به مرور زمان افزودنی‌هایی مثل پرتقال و نعناع و بابونه و … به دلیل خواص دارویی خود به چای‌ها و دمنوش‌ها اضافه شدند. بنابراین دمنوش‌های گیاهی در واقع جوشانده‌ی قسمت‌های مختلف گیاهان و میوه‌ها هستند که نباید با چای اشتباه گرفته شود. به مرور زمان فرهنگ و علاقه‌ی استفاده از دمنوش‌های گیاهی رواج پیدا کرد. به مرور این نوشیدنیها بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کرد تا جایی که افراد به دنبال دمنوش خوشمزه برای مهمانان خود هستند. دمنوش‌های گیاهی انواع متفاوتی دارند. بر اساس طعم، ذائقه و رنگ می‌توان قسمت‌های مختلف میوه و گیاهان گوناگون را با هم ترکیب کرده تا به یک دمنوش ایده‌ال و خوش عطر برسیم. برای داشتن دمنوش خوشمزه برای مهمانی به دنبال گیاهان و ادویه‌های خوش عطر باشیم تا با ذائقه‌ی بیشتر افراد سازگار باشد.

ادامه انواع دمنوش برای مهمانی:

آداب رسوم ایرانیان در پذیرایی توسط چای

یکی از خصلت‌های ایرانیان که در بین کشورهای مختلف مشهور بوده رسم مهمان نوازی آن‌هاست. ایرانیان به مهمان نوازی شهرت دارند و این رسم از آغاز ورود مهمان تا دقایقی چند قبل از رفتن او ادامه دارد. در شهرها و مناطق جغرافیایی مختلف آداب و رسوم متفاوتی وجود دارد. آثار مهمان نوازی ایرانیان را می‌توان حتی در بناهای قدیمی به جا مانده از گذشته مشاهده کرد. وجود سالن‌های مجزا و مهمان خانه‌ها و اتاق پذیرایی نشان از این سنت دیرینه دارد. اما آنچه که در بین اقوام مختلف یکسان است پذیرایی از مهمان توسط چای در بدو ورود است. چای امروزه در فرهنگ ایرانیان جایگاه ویژه یافته است. به گونه‌ای که نخستین متاعی که در تمام در تمام محافل، مهمانی‌ها و جشن‌ها به مهمان تعارف می‌شود چای است.

انواع دمنوش پذیرایی

تولد سبکی نو در پذیرایی از مهمان

در سال‌های اخیر که استفاده از دمنوش‌های ترکیبی میوه‌ای و دمنوش گیاهی در بین ایرانیان رشد پیدا کرد؛ چای جای خود را به انواع دمنوش‌های ترکیبی میوه‌ای و گیاهی داد. تا تجربه ی یک پذیرایی با عطر و طعم جدید و منحصر به فرد را برای مهمان به ارمغان بیاورد.

با ترکیب انواع مختلف میوه‌ها و گیاهان، دمنوش‌هایی با عطر و طعم و خواص گوناگون برای سلیقه‌های مختلف وجود دارد. اما بسیاری از افراد در فروشگاه‌ها و برندهای مختلف به دنبال دمنوش‌های با عطر و طعم همه پسند و دلنشین هستند. تا با یک نوشیدنی خاص مهمانان خود را شگفت زده کنند. شما با آشنایی با عطر و طعم گیاهان می‌توانید دمنوش خوشمزه برای مهمانان خود آماده کنید. برخی گیاهان و ادویه‌های معطر دارای عطر دلنشینی هستند. این دمنوش‌های ترکیبی با ذائقه و سلیقه‌ی بسیاری از افراد سازگار هستند. بنابراین با اضافه کردن این گیاهان و ادویه‌ها می‌توان چندین دمنوش خوشمزه برای مهمانان خود آماده کرده و دور هم لذت ببرید.

چند دمنوش خوشمزه برای مهمان با استفاده از ریشه زعفران

در ادامه چند دمنوش گیاهی خوشمزه و خوش طعم با زعفذان :  با جدا کردن گلبرگ‌های گل زعفران، سه شاخه‌ی ظریف به نام کلاکه باقی می‌ماند. قسمت بالایی کلاله قرمز رنگ است؛ که ما آن را به عنوان زعفران می‌شناسیم. قسمت پایینی سفید رنگ خامه یا ریشه زعفران نام دارد. ریشه زعفران رنگ قرمز زعفران اصلی را ندارد اما از عطر زعفران هم بی‌نصیب نیست. زعفران یک ادویه‌ی بومی و پرطرفدار در ایران است که با ذائقه بسیاری از افراد سازگار است. از طرفی دمنوش زعفران به خاطر شادی آوری یکی از نوشیدنی‌های پر طرفدار در جهان است. برای افزایش عطر چای و دمنوش‌های گیاهی می‌توانید ریشه زعفران را به مخلوط مورد نظر اضافه کرده تا یک دمنوش خوشمزه برای مهمان تهیه کنید.

انواع دمنوش برای میهمانی (با ریشه زعفران)

• ریشه زعفران + عسل + دارچین + زنجبیل

۱ قاشق چایخوری (معادل ۱گرم) ریشه زعفران را به همراه ۲ قاشق عسل و چند تکه چوب دارچین و مقداری زنجبیل رنده شده در ۱ قوری آب جوش بریزید. سپس مدت ۲۰ دقیقه زمان بگذارید تا عطر و خواص ادویه‌ها استخراج شود.

• چوب دارچین + هل سبز + زعفران + عسل

تنها کافی است که چند تکه چوب دارچین را به همراه ۵ یا ۶ عدد هل سبز و ۱ قاشق چایخوری ریشه زعفران و ۲ قاشق عسل را داخل قوری حاوی آب جوش ریخته و به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت قرار دهید. یک دمنوش خوشمزه برای مهمان با هم آویزی عطر هل سبز و زعفران خواهید داشت که می‌توانید از آن لذت ببرید.

• چای سیاه + ریشه زعفران

یکی دیگر از انواع دمنوش برای میهمانی این نوع دمنوش میباشد. اگر مایل به نوشیدن چای سیاه و بهره‌گیری از کافئین موجود در آن هستید. می‌توانید هنگام دم کردن چای چند شاخه ریشه زعفران را به چای سیاه داخل قوری اضافه کرده و از عطر بینظیر آن لذت ببرید.

یکی از ترکیب‌های منحصر به فرد از ریشه‌ی زعفران و گیاهان معطر دمنوش شاهانی پاراج است. این دمنوش یک پدیده ی نوظور در دمنوش‌های ترکیبی موجود در بازار است. شما می‌توانید برای سفارش این دمنوش استثنایی اینجا کلیک کنید.

مضرات نوشیدن بیش از حد دمنوش ترکیبی حاوی زعفران

مقدار مجاز مصرف زعفران به صورت روزانه حداکثر ۱ گرم است. مصرف بیش از حد زعفران باعث کاهش فشار خون و رقیق شدن خون می‌شود. در دوران بارداری خصوصاً در سه ماهه‌ی اول بهتر است از خوردن زعفران و دمنوش‌های ترکیبی حاوی زعفران خودداری کنید. خورن بیش از حد زعفران ممکن است باعث آسیب به کلیه ها و سردرد و گاهی اختلال حواس شود.

بنابراین هنگام آماده کردن این دمنوش خوشمزه برای مهمان خود به مقدار مجاز استفاده از زعفران دقت کنید.

توجه: مطالب بخش مجله سلامتی پاراج، تنها جنبه اطلاع ‌رسانی و آموزشی دارد؛ از این رو توصیه تخصصی پزشکی تلقی نمی‌شود و نباید آن را جایگزین مراجعه به پزشک جهت درمان و تشخیص دانست.

 

ترجمه و جمع آوری: واحد تحقیق و توسعه مجموعه پاراج

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *