اطلاعات عمومی, سبک زندگی

بهترین دمنوش برای کبد چرب

بهترین دمنوش برای کبد چرب

بهترین دمنوش برای کبد چرب چیست؟

در این مقاله میخواهیم در مورد بهترین دمنوش برای کبد چرب صحبت کنیم. کبد بزرگترین اندام داخلی بدن است. وظیفه اصلی کبد حذف سموم و پردازش مواد غذایی است. در واقع خون قبل از رسیدن به سایر اندام‌ها از کبد عبور کرده و فیلتر می‌شود. گاهی اوقات عواملی چون افزایش وزن باعث ایجاد چربی اطراف کبد و در نتیجه التهاب کبد می‌شود. کبد ملتهب به مرور زمان عملکرد خود را از دست می‌دهد و سفت می‌شود. در این مقاله قصد داریم با بهترین دمنوش‌ها برای کبد چرب آشنا شویم.

علت بیماری کبد چرب چیست؟

خوردن کالری اضافی باعث تجمع چربی اطراف کبد و بروز بیماری کبدچرب می‌شود. هنگامی که کبد قادر به تجزیه‌ی چربی اضافی نیست این چربی اطراف کبد انباشته می‌شود. مصرف بیش از الکل، کاهش سریع وزن و دارا بودن وزن اضافی از علل ایجاد این بیماری هستند.

دمنوش مناسب کبد چرب
دمنوش مناسب کبد چرب

علائم اصلی بیماری کبد چرب

نکته‌ی ترسناک این بیماری از اینجا آغاز می‌شود که بیماری کبد چرب در واقع هیچ علائم خاصی ندارد. فرد مبتلا به بیماری کبد چرب ممکن است سال‌ها بدون داشتن علائم خاصی زندگی کند. بیماری کبد چرب در صورت حاد ممکن است منجر به خستگی زیاد، ناراحتی شکمی، ضعف و گیجی شود. در صورت ابتلا به این بیماری بهتر است مواد غذایی و بهترین دمنوش‌ها برای کبد چرب را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

دمنوش‌های مناسب درمان کبد چرب

• دمنوش نعناع یک دمنوش مناسب کبد چرب

نعناع در واقع بهترین دوست کبد است و یک دمنوش مناسب کبد چرب است. دمنوش نعناع میزان کلسترول خون را پایین می‌آورد. می‌توان یکی از بهترین دمنوش‌ها برای کبد چرب را دمنوش نعناع (لینک به دمنوش سلامت) دانست. دمنوش نعناع کبد را تمیز و صفرا را پاک می‌کند. برای پایین آمدن کلسترول بهتر است دمنوش نعناع را قبل از غذا میل کنید.

دمنوش مناسب درمان کبد چرب
دمنوش زنجبیل - دمنوش مناسب کبد چرب

• دمنوش زنجبیل

یکی از دمنوش‌های پرطرفدار به لحاظ عطر، طعم و خواص دمنوش زنجبیل است. این دمنوش به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند. شاید بتوان گفت بهترین دمنوش برای کبد چرب دمنوش زنجبیل است. چرا که با افزایش سوخت و ساز به پاکسازی و کاهش چربی اضافی اطراف کبد کمک می‌کند. برای مطالعه‌ی سایر خواص این دمنوش شگفت انگیز اینجا کلیک کنید.

دمنوش مریم گلی

یکی از راه‌های دفع سموم بدن از طریق ادرار است. گیاه مریم گلی با افزایش ادرار و افزایش تعرق به دفع سموم بدن کمک می‌کند. از این طریق به بهبود عملکرد کلیه‌ها و کبد بسیار کمک می‌کند. بنابراین سموم اضافی بدن با مصرف این دمنوش از طریق ادرار یا پوست دفع می‌شوند. دمنوش مریم گلی به عنوان یکی از بهترین دمنوش‌ها برای کبد چرب می‌تواند در رژیم روزانه‌ی شما قرار بگیرد.

• دمنوش رازیانه

یکی از مهمترین خواص آویشن، اثر بخشی آن در درمان گرفتگی عضلات هنگام قائدگی و سایر اسپاسم‌ها در بدن است. در طب سنتی توصیه می‌شود اگر از درد مفاصل، نقرس، ورم مفاصل و درد سیاتیک رنج می‌برید چای یا دمنوش آویشن بنوشید. همچنین حمام آویشن برای مبتلایان به درد‌های عضلانی، مفصلی و روماتیسمی توصیه می‌شود. این روش در گذشته نیز مرسوم بوده که برای از بین بردن اثرات بیماری‌های عفونی از حمام آویشن استفاده می‌کردند.

 

دمنوش مناسب برای کبد چرب
چای سبز - دمنوش مناسب کبد چرب

• چای سبز

یکی از علت‌های بروز این بیماری، چاقی و اضافه وزن و به دنبال آن تجمع چربی اضافی اطراف کبد است. در این شرایط بهتر است افراد با وزن بالا، نوشیدنی‌هایی با خاصیت چربی سوزی را در برنامه‌ی روزانه خود قرار دهند. چای سبز با افزایش سوخت و ساز و تنظیم متابولیسم یک درمان عالی برای بیماری کبد چرب و یک دمنوش مناسب کبد چرب محسوب میشود.

کلام آخر

در واقع هیچ درمان و جراحی قطعی برای درمان بیماری کبد چرب وجود ندارد. با داشتن رژیم غذایی سالم، پرهیز از غذاهای چرب و فست فود‌ها و ورزش منظم می‌توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد. انجام معایات پزشکی منظم، کنترل دیابت، اجتناب از الکل و کنترل میزان تری گلیسیرید می‌تواند از ابتلا به بیماری کبد چرب جلوگیری کند.

در این مقاله سعی شد بهترین و مناسب‌ترین دمنوش‌ها برای درمان بیماری کبد چرب معرفی شود. این دمنوش‌ها بیشتر خاصیت چربی سوزی داشته و تنظیم متابولیسم و سوخت و ساز بدن از این بیماری جلوگیری می‌کند.

هشدار: مطالب موجود در این وبلاگ فقط برای اهداف اطلاعاتی ارائه شده است. این اطلاعات عمومی است و به هیچ عنوان جایگزینی برای مراقبت‌های پزشکی نخواهد بود. زنان باردار، شیرده یا افراد مبتلا به بیماری خاص، قبل از مصرف این محصول با پزشک خود مشورت نمایید.

ترجمه و جمع آوری: واحد تحقیق و توسعه مجموعه پاراج

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *