اطلاعات عمومی

دمنوش مناسب گروه خونی

دمنوش مناسب گروه خونی

دمنوش مناسب گروه خونی خودت رو بشناس! هیچ چیز دلچسب‌تر از یک فنجان چای و دمنوش آرام بخش نیست که بر جان و دل بنشیند و مشکلات سلامتی را برطرف کند. انواع مختلفی از چایی‌ها و دمنوش‌ها با خواص، طعم و رایحه‌ی متفاوت وجود دارد. اما دانستن این موضوع که گروه خونی می‌تواند ملاک تعیین کننده باشد که کدام دمنوش برای ما مناسب‌تر است بسیار حیرت آور است! اگر بدانید گروه خونی شما چیست؛ می‌توانید یک کشف شگفت انگیز درباره‌ی رژیم غذایی خود داشته باشید.

دمنوش برای گروه خونی

• دمنوش مناسب گروه خونی A

افرادی با این گروه خونی عموماً بیش از حد مضطرب و حساس هستند. همین استرس هم ممکن است بر سلامت آن‌ها تاثیر بگذارد. بنابراین برای کمک به آرامش اعصاب بهتر است از چایی و دمنوش‌هایی با خاصیت آرام‌بخشی استفاده کنند. چای یاس، دمنوش آویشن و دمنوش گل همیشه بهار از دمنوش‌های مناسب برای گروه خونی A  است. این افراد با قرار دادن این دمنوش‌ها در برنامه غذایی خود می‌توانند احساس آرامش بیشتری داشته باشند. هم‌چنین دمنوش‌هایی حاوی گل بهارنارنج و گل سرخ می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای این افراد باشد.

• دمنوش مناسب گروه خونی B

به نظر می‌رسد که بیشتر افراد دارای این گروه خونی افراد کُند، بی‌حال و تنبل هستند. این افراد کم تحرک هستند و عموماً دارای اضافه وزن هستند. زیرا با سرعت کمتری کالری می‌سوزانند. سرعت متابولیسم بدن آن‌ها پایین است به همین دلیل به زودی احساس خستگی می‌کنند. این افراد همواره از بیقراری و خستگی شکایت می‌کنند. افراد با گروه خونی B در داشتن خواب راحت نیز مشکل دارند. دمنوش بادرنجبویه، چای ریبوس، چای قرمز یا چای سبز برای افراد گروه خونی B بسیار مناسب است. این دمنوش‌های گیاهی، با افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن، علاوه بر کاهش وزن، خستگی را از بین برده و به داشتن خواب راحت شبانه کمک می‌کنند.

دمنوش گروه خونی

• دمنوش مناسب گروه خونی AB

این افراد دارای تخیل و شهود بالا هستند. یک فرد دارای گروه خونی AB، به خوبی می‌تواند از پس استرس و اضطراب بر بیاید. اما ممکن است میل جنسی در این افراد  کم باشد. به همین دلیل بهتر است این افراد از نوشیدن قهوه به دلیل کافئین بالا پرهیز کنند و چایی و دمنوش‌های میوه‌ای و گیاهی را جایزگین کنند. دمنوش نعناع، دمنوش اسطوخودوس، کرن بری و چای سبز و چایی زرد از جمله دمنوش‌های یا چایی‌های گیاهی مناسب برای این افراد هستند. این دمنوش‌ها میل جنسی را افزایش داده و به آن‌ها احساس آرامش نشاط و طراوت می‌دهند.

• دمنوش مناسب گروه خونی O

این افراد استرس را به خوب تحمل می‌کنند؛ اما اغلب از مشکلات گوارشی مانند سوءهاضمه رنج می‌برند. گاهی مشکلات معده برای این افراد به صورت رفلاکس اسید معده بروز پیدا می‌کند. نوشیدنی‌های حاوی کافئین بالا مثل قهوه به این افراد توصیه نمی‌شود. دمنوش زنجبیل، چای جینسینگ و چای سبز به افراد دارای گروه خونی O توصیه می‌شود. این دمنوش‌های گیاهی برای سلامت و بهبود عملکرد دستگاه گوارش مفید هستند. دمنوش زنجبیل یا چای جینسینگ نیز به سوزش معده کمک می کند.

هر یک از گروه‌های خونی مشکلات سلامتی مربوط به خود را دارند که در تعداد زیادی از آن‌ها عمومیت دارد. افراد با گروه‌های خونی مختلف نسبت به مواد غذایی یکسان واکنش‌های مختلفی نشان می‌دهند. ما فقط با داشتن رژیم غذایی صحیح و نوشیدن چایی یا دمنوش‌های مناسب گروه خونی خود، می‌توانیم بر مشکلات سلامتی خود غلبه کنیم.

هشدار: مطالب موجود در این وبلاگ فقط برای اهداف اطلاعاتی ارائه شده است. این اطلاعات عمومی است و به هیچ عنوان جایگزینی برای مراقبت‌های پزشکی نخواهد بود. زنان باردار، شیرده یا افراد مبتلا به بیماری خاص، قبل از مصرف این محصول با پزشک خود مشورت نمایید.

ترجمه و جمع آوری: واحد تحقیق و توسعه مجموعه پاراج

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *