دسته‌بندی نشده

چای‌ ماچا‌ چیست؟

خواص چای ماچا

چای‌ ماچا‌ چیست؟

خواص چای ماچا چیست؟ بله بهتر است روز خود را با یک فنجان سلامتی شروع کنید. اما در ابتدا باید بدانیم چای ماچا چیست؟ این چای، آرامش درونی و ذهن پاک را بدون استفاده از کافئین به ارمغان می آورد. ماچا یک چای سبز ژاپنی است. چای ماچا پودری ریز و سبز رنگ است، که از آسیاب کردن کل برگ گیاه چای به دست می‌آید. یک نوشیدنی خامه‌ای و کف آلود است.این نوشیدنی به همان اندازه که مزه‌ی جالبی دارد، احساس خوبی را به دلیل خواص بینظیر خود نیز ایجاد می کند.

گیاهان چای سبز مورد استفاده برای ماچا به مدت سه تا چهار هفته قبل از برداشت در سایه رشد می‌کنند. همین مسئله باعث می‌شود که چای ماچا از نظر خواص غنی‌تر از چای سبز باشد. از طرفی رنگ برگ ها به سبز تیره متمایل می‌شوند. سپس برگ گیاه چای سبز آسیاب شده و به شکل پودر سبزی در می‌آیند. این چای دارای رنگ سبز و طعم های غنی خاکی و گیاهی است. پس در پاسخ چای ماچا چیست؟ باید بگویییم چای ماچا همان چای سبز فراورری شده ی آن است. همین نوع فراوری، خواص این نوشیدنی را منحصر به فرد کرده است.

از خواص چای ماچا می‌توان به غنی بودن آن از آنتی اکسیدان و افزایش متابولیسم اشاره کرد. با مصرف این نوشیدنی می‌توانید ون ایده‌ال و گوارش منظم را برای خود رقم بزنید. این پودر سبز رنگ شگفت انگیز برای درمان کبد چرب نیز توصیه می‌شود. این خواص چای ماچا بسیار ارزشمند است و شما را به نوشیدن یک فنجان در روز ترغیب می‌کند. خواص چای ماچا برای کاهش استرس و اضطراب آن را به یک نوشیدنی آرام بخش تبدیل کرده است.

مهم ترین فواید چای ماچا

اضطراب را از بین می‌برد.
• باعث افزایش تمرکز و حافظه کوتاه مدت می‌شود.
• سلامت پوست را بهبود می‌بخشد.
• باعث محافظت از سلامت قلب می‌شود.
• تقویت کننده سیستم ایمنی است.
• باعث کاهش وزن و کالری سوزی می‌ شود.

خواص چای ماچا

خواص چای ماچا

خواص‌ چای ‌ماچا

۱. سرشار از آنتی اکسیدان

این نوع چای از همان گیاه چای سبز، به دست می آید و مانند چای سبز، و همچنین حاوی فراوان‌ترین و فعال‌ترین آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان‌ها به دفع سموم، تقویت ایمنی و کاهش التهاب کمک می‌کنند. همین مسئله به جلوگیری از افزایش وزن و تسریع کاهش وزن کمک می‌کند.

۲. افزایش متابولیسم

اگر قصد کاهش وزن دارید، باید به میزان متابولیسم خود توجه کنید. اگر سرعت متابولیسم شما کند باشد، هر چقدر هم که کمتر غذا بخورید، نمی‌توانید چربی را از بین ببرید. مشخص شده است که خواص چای ماچا باعث افزایش یا تسریع متابولیسم شما می‌شود. کاتچین‌های موجود در آن به بهبود میزان متابولیسم در حین و بعد از ورزش کمک می‌کند.

۳. خواص چای ماچا در کاهش استرس

استرس باعث ترشح کورتیزول، هورمون استرس می‌شود. هنگامی که سطح کورتیزول به طور مداوم بالا باشد، بدن شما در حالت التهاب قرار می‌گیرد. شما به یکباره شروع به احساس خستگی، بی قراری می کنید. بدترین عارضه جانبی استرس، افزایش وزن است. چای ماچا سرشار از آنتی اکسیدان است. مهم‌ترین خواص چای ماچا بین بردن رادیکال های مضر اکسیژن، کاهش التهاب و جلوگیری از افزایش وزن است.

۴. در سم زدایی کمک می‌کند

عادات بد غذایی و سبک زندگی می‌تواند منجر به تجمع سموم در بدن شما شود. و تجمع سمی یکی از دلایل افزایش وزن است. بنابراین، شما باید هر روز بدن خود را سم زدایی کنید. نوشیدن یک فنجان چای ماچا در روز می تواند به دفع رادیکال های مضر کمک کند.

۵. خواص چای ماچا در بهبود گوارش

از جمله خواص چای ماچا برای لاغری‌، باعث جلوگیری از یبوست، بهبود هضم، تقویت ایمنی و سلامت کلی شما کمک می کند. این نوشیدنی سبز رنگ سرشار از فیبر رژیمی است که شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد. این چای سلامت مو و پوست را بهبود می بخشد.

۶. تنظیم فشار خون و ضربان قلب

از خواص چای ماچا می توان به تنظیم فشار خون و ضربان قلب اشاره کرد. این نوشیدنی را می‌توان جایگزینی امن برای درمان‌های سریع مشکوک یا داروهای دارای عوارض جانبی دانست. این نوشدنی سبز رنگ زیبا فواید زیادی برای سلامتی دارد، اما مصرف بیش از حد آن می‌تواند منجر به عوارض جانبی شود.

۷. تقویت حافظه

یکی دیگر از خواص چای ماچا برای لاغری می‌تواند به تقویت حافظه، بهبود تمرکز و کوتاه شدن زمان واکنش شما کمک کند. این باعث می‌شود که ماچا به خصوص در طول یک روز کاری پرمشغله یا قبل از یک آزمون بزرگ، انتخاب عالی باشد.

خواص چای ماچا

خواص چای ماچا

آیا خواص چای ماچا به دلیل وجود کافئین است؟

یکی از خواص چای ماچا برگرفته از وجود کافئین در آن است. این چای مانند قهوه کافئین دارد، اما بدن شما آن را به روشی کاملا متفاوت پردازش می کند. کافئین موجود در آن به آرامی آزاد می‌شود. آمینو اسیدهای موجود در آن نحوه عملکرد آن را در مغز کنترل می‌کنند. از زمانی که قهوه می‌نوشید، دچار عصبانیت، اضطراب، تپش قلب یا افت فشار در اواسط بعد از ظهر می‌شوید. برخلاف قهوه، خواص این چای باعث تحریک دستگاه گوارش نمی‌شود.

داشتن مقدار مناسب کافئین مهم ترین خواص چای ماچا است. همین باعث می شود تا شما از نظر ذهنی هوشیار بمانید. کافئین موجود در آن به طور موثرتری توسط بدن جذب می‌شود. میزان انرژی دریافتی از این نوشیدنی دو برابر قهوه است. یعنی اگر قهوه یک تا سه ساعت به شما انرژی می دهد، این نوشیدنی چهار تا شش ساعت به شما انرژی خواهد داد. به جای یک تا سه ساعت انرژی که از قهوه دریافت می‌کنید، چهار تا شش ساعت به شما انرژی می دهد. این نوشیدنی جذاب را می توان در گروه نوشیدنی های آرام بخش قرار دد.

بدون نگرانی از تداخل میزان کافئین ماچا با خواب، می‌توانید برای تقویت انرژی در اواسط روز ماچا بنوشید. خواص چای ماچا و تاثیرات آن بر بدن می‌تواند انرژی و تمرکز بدون نگرانی را برای شما فراهم کند. از دیگر خواص چای ماچا برای لاغری، نه تنها بدون قند هستند بلکه باعث جلوگیری افزایش وزن، چاقی و همچنین افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ شوند. مصرف ماچا برای لاغری به دلیل کاری کم آن است.

نحوه مصرف‌ چای ‌ماچا

اگر تا به حال طعم ماچای خوب را چشیده‌اید، مطمئناً عطری شیرین و سبز را امتحان کرده‌اید. می‌توانید ماچا را با آب داغ برای چای یا آن را با شیر مخلوط کنید تا یک ماچا لاته تهیه کنید.
پودر ماچا وشیر داغ باید با هم مخلوط شوند. توصیه می‌شود از صافی چای برای الک کردن ماچا در کاسه‌ای استفاده کنید تا توده نشود. سپس شیرگرم را اضافه کرده و هم بزنید. با هم زدن، یک چای کف آلود ایجاد می‌شود که آماده میل کردن است.

خواص چای ‌ماچا‌ برای ‌لاغری

خواص چای ماچا برای لاغری بسیاری از افراد را به استفاده از آن تشویق می کند. یک قاشق غذاخوری ماچا را در یک فنجان یا کاسه ترجیحاً سرامیکی بریزید. حدود ۶۰ میلی لیتر آب، تقریباً در ۸۰ درجه اضافه کنید. این بدان معناست که آب را قبل از شروع به جوشیدن در فنجان یا کاسه قرار دهید زیرا از گرمایی که می تواند به آماده سازی آسیب برساند .با همزن بامبو(همزم مخصوص ماچا)، چند ثانیه بزنید. در مدت کوتاهی خواهید دید که نوعی فوم ظاهر می شود که روی سطح قرار می‌گیرد. اگر این اولین بار است که ماچا را امتحان می‌کنید، ممکن است طعم آن کمی عجیب باشد.

برای بهرمندی از خواص چای ماچا برای لاغری باید به طعم آن عادت کنید. با توجه به طعم خاص آن کم کم به طعم آن عادت خواهید کرد. می‌توانید پودر ماچا را به هر نوع آماده سازی اضافه کنید. اگرچه اگر در زمانی هستید که می‌خواهید وزن کم کنید، این بهترین راه برای مصرف آن خواهد بود. چای ماچا همچنین برای طعم دادن و رنگ کردن غذاهایی مانند نودل، بستنی، ماچا لاته و انواع شیرینی ها استفاده می‌شود. خواص چای ماچا برای لاغری، ممکن است به سوزاندن کالری تا چهار برابر کمک کند. در عین حال، ماچا هیچ استرس و فشاری به بدن وارد نمی کند.

18 دیدگاه در “چای‌ ماچا‌ چیست؟

  1. محمدیان گفت:

    من اولین باره اسمشو میشنوم ! چطوریه مزش؟

    1. PARAJ گفت:

      نزدیک به طعم چای سبز هست اگر علاقمند باشید.🍀

    2. PARAJ گفت:

      شبیه به طعم چای سبز! با اندکی تفاوت!

  2. محمدرضا شعیب گفت:

    من همیشه استفاده میکنم و راضیم خیلی به لاغری کمک میکنه و اصلا هم طعم خاصی نداره

    1. PARAJ گفت:

      شما از خوش سلیقه ها هستید💚

  3. abbasi_mitra گفت:

    من امتحان کردم خوشم اومد

    1. PARAJ گفت:

      طعم خاصی داره اما طرفدارن مربوط به خودش رو داره❤

    2. PARAJ گفت:

      بله درسته باید بتونید با طعمش ارتباط بگیرید. مثل قهوه! خیلی از افراد روز خود رو بدون قهوه شروع نمی کنند اما برخی از طعم اون متنفرند.😉

  4. مهدیه گفت:

    خودمون میتونیم تو خونه درست کنیم؟ یا فرآوری میشه؟

    1. PARAJ گفت:

      نه نه اصلا. تواید چای ماچا هنوز در ایران امکان پذیر نیست . در هندوستان با روش خاصی بوته های چای کشت و برداشت می شود. سپس به مرحله تولید صنعتی می رسد. بنابراین بسیاری از برندهای چای ماچا در ایران وارداتی هستند.🌿

  5. سیدعلیرضاحاتمی گفت:

    چربی سوزیش اثبات شدس. من ظرف دو ماه سایز کم کردم روزی ی فنجون میخوردم.حس سیری به ادم میده و خیلیم چربی سوز خوبیه. خیلی سالمه شدیدا توصیه میکنم از چای سبزای خودمون خیلی بهتره. معده رو اصلا اذیت نمیکنه و تاثیرگزارترم هست

  6. سعید گفت:

    از لحاظ انرژی بخشی خیلی خوبه و بنظرم نسبت به قهوه ماندگاری انرژیش بیشتر

    1. PARAJ گفت:

      بله درسته✔

  7. محبوبه گفت:

    با چی باید مصرفش کرد؟ نیاز به شیرین کردن داره یا همین جوری میشه مصرف کرد؟

  8. mona.liza گفت:

    من چندبار تو بازار دنبالش گشتم ولی پیدا نکردم. از کجا میشه تهیش کرد

    1. PARAJ گفت:

      بله چون جدید هست تمام فروشگاه ها موجود نداردند. انشالله به زودی در مجموعه پاراج قابل سفار ش هست❤.

      1. PARAJ گفت:

        چای ماچا یک نوع فراوری شده ی چای سبز هست که به صورت پودری تولید می شود.☘ با توجه به طعم دلخواه می تونید با انواع شیرین کننده ها مانند نبات یا شکر یا عسل شیرین کرده و میل کنید.

    2. PARAJ گفت:

      به زودی موجود میشه عزیزم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *