آموزش

خواص آویشن برای سلامتی

خواص آویشن

خواص آویشن برای سلامتی

خواص آویشن برای سلامتی، این گیاه را به یک گیاه معجزه آسا در درمان بسیاری از بیماری های تبدیل کرده است. این گیاه در بسیاری از ترکیبات دارویی، چای‌ها و دمنوش‌ها یا به عنوان ادویه و طعم دهنده برای بسیاری از غذاها استفاده می شود. خواص اویشن از درمان پوست تا سلامتی قلب را پوشش می‌دهد. در این مقاله قصد داریم بهترین خواص اویشن را مرور کنیم. از خواص آویشن برای درمان سرماخوردگی و مشکلات تنفسی و همچنین برای آرام کردن مجاری تنفسی و تسکین درد ناشی از بیماری ها و مشکلات تنفسی بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است.

آویشن برای سلامتی زنان باردار بسیار مفید می‌باشد، زیرا علائم مربوط به بارداری، استفراغ و حالت تهوع را به ویژه در ماه های اول، تسکین می‌دهد و احتمال سقط را نیز کاهش می‌دهد. این گیاه حاوی هشت ویتامین B است که تمام نیازهای بدن را برای رشد جسمی و ذهنی جنین فراهم می کند. خواص آویشن به دلیل اثرات ضد اسپاسم به کاهش دردهای قاعدگی کمک می‌کند. به طور طبیعی باعث آرام کردن سیستم عصبی می‌شود. این گیاه حاوی ویتامین A بوده و برای سلامتی پوست مفید است.

از خواص آویشن میتوان به بهبود لکه‌ها و سوختگی‌های جزئی ناشی از نور خورشید توجه کرد. اویشن حاوی آنتی اکسیدان ویتامین A است که علائم پیری مانند چین و چروک و خطوط ریز را به تاخیر می‌اندازد. یکی دیگر از خواص آویشن، درمان بیماری های پوستی، از جمله اگزما و پسوریازیس است. همچنین به از بین بردن زگیل نیز کمک می‌کند. این گیاه سرشار از مواد معدنی مانند منگنز، منیزیم و سلنیوم، می باشد که برای قدرت عضلانی، فیزیولوژیکی و ذهنی بدن بسیار لازم است. همچنین این گیاه توانایی های ذهنی و عملکردهای مغزی را تقویت می‌کند. بنابراین استفاده از آن برای افرادی در مشاغل خود به تمرکز بالا نیاز دارند، مانند پژوهشگران ضروری به نظر می‌رسد.

خواص گیاه آویشن

  • کنترل فشارخون

آویشن تازه یا خشک را می‌توان به عنوان جایگزین نمک هنگام پخت و پز استفاده کرد تا به کاهش مصرف نمک یا کنترل فشار خون بالا کمک کند. این خواص اویشن می تواند این گیاه را به داروی گیاهی بدون عوارض در کنترل فشار خون تبدیل کند.

  • خواص بالقوه تسکین درد

خواص ضد التهابی آویشن ممکن است به تسکین درد کمک کند. آویشن باعث تسکین دردهای ناشی از قاعدگی می‌شوند، و مشابه ایبوپروفن عمل می‌کند. برخی از افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید، از آویشن به عنوان دمنوش برای کاهش علائم استفاده می‌کنند. یکی ازخواص آویشن نیز ضد التهابی بودن آن است.

  • برطرف کردن سرفه

از دیگر مهم ترین خواص آویشن درمان خانگی برای سرفه است. دم کرده یا داروهای حاوی این گیاه برای بیماری‌های تنفسی استفاده می‌شود. دم کردن برگ‌های آویشن در چای، مؤثرترین روش برای تسکین مشکلات تنفسی است. چای آویشن می‌تواند گلو را تسکین دهد و در عین حال به کاهش سرفه نیز کمک کند. همچنین در صورت ابتلا به گلود درد می‌توانید عرق آویشن را غرغره کنید.

  • خواص ضد میکروبی

چای آویشن به دلیل داشتن خواص ضد قارچی می‌تواند به عنوان یک ضد عفونی کننده مفید باشد. این گیاه معجزه آسا ممکن است به عنوان یک ضد عفونی کننده در خانه مورد استفاده باشد.

خواص آویشن

خواص آویشن

  • کمک به بیماری های پوستی مانند اگزما و آکنه

از خواص آویشن، ضد التهابی و ضد میکروبی بودن آن است و به مشکلات پوستی کمک می‌کند. همچنین برای خلاص شدن از شر عفونت‌ها و کاهش التهاب، دمنوش اویشن کمک بسیاری می‌کند.به دلیل همین خواص شگفت انگیز می توان این گیاه را با اطمینان در دسته ی مواد غذایی سالم قرار داد.

  • از قلب محافظت می‌کند

اویشن به رگ‌های خونی و کاهش فشار خون کمک می‌کند. استرس بر سیستم قلبی عروقی را کاهش می‌دهد و می تواند باعث جلوگیری از سکته مغزی، حملات قلبی و بیماری عروقی قلب شود. خواص آویشن در این مورد، به شما کمک کند تا عمر طولانی تری داشته باشید.

  • آویشن برای مشکلات آکنه و اسکار

آویشن دارای خواص ضد باکتریایی عالی است. به همین دلیل در مبارزه با باکتری های مولد آکنه بسیار موثر است. آویشن با از بین بردن باکتری هایی که مسئول ایجاد مشکلات مختلف پوستی هستند. این خواص آویشن به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند. عرق آویشن (اسانس آویشن) را می‌توانید با آب رقیق کرد و به عنوان یک تونر برای سفت کردن پوست خود استفاده کنید.

  • خواص آویشن برای کم خونی

آویشن منبع بسیار خوبی از آهن است. آهن برای رشد و توسعه گلبول های قرمز خون در بدن حیاتی است. از آنجایی که کمبود آهن می تواند باعث کم خونی شود، استفاده از آویشن در رژیم غذایی روزانه می تواند به پیشگیری از کم خونی کمک کند. زنان و دختران با به کار بردن این خواص آویشن می توانند کمبودهای آهن ناشی از دوران قاعدگی را کاهش دهند.

  • سلامت دهان را افزایش می دهد

از دیگر خواص آویشن میتوان به عنوان دهانشویه برای حفظ سلامتی دهان خود استفاده کنید. یک قطره از روغن اویشن را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و در دهان خود بچرخانید و تف کنید. همچنین می‌توانید از عرق آویشن برای شستشو دهان خود استفاده کنید.

فواید بادام هندی

عرق آویشن چه خواصی دارد؟

• عرق آویشن گردش خون را تحریک می‌کند.
• عرق آویشن به دفع سنگ کلیه کمک می‌کند.
• عرق آویشن مشکلات گوارشی، از جمله اسهال شدید حاد یا مزمن و موارد قولنج را درمان می‌کند.
• عرق آویشن مشکلات تنفسی را درمان می‌کند.
• عرق آویشن سطح فشار خون کلسترول را کاهش می‌دهد.
• عرق آویشن به کاهش وزن کمک می‌کند.
• عرق آویشن منبع عالی آهن است.

چای آویشن چه خواصی دارد؟

چای تهیه شده از آویشن معمولاً به عنوان چای کاهش وزن شناخته می‌شود. این داروی گیاهی می‌تواند اشتها را سرکوب کند و به طور بالقوه منجر به کاهش پرخوری و میان وعده بین وعده های غذایی شود. از دیگر خواص دمنوش آویشن، می‌تواند متابولیسم بدن را بهبود بخشد و به چربی سوزی و کاهش وزن کمک کند. آویشن به طور کلی برای اکثر افراد بی خطر است. گاهی ممکن است برای همه مناسب نباشد. به عنوان مثال، کسانی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنند، باید قبل از نوشیدن چای آویشن با پزشک خود مشورت کنند یا به طور کلی از مصرف آن اجتناب کنند.

خواص دمنوش آویشن

خواص دمنوش آویشن بیشتر برای تسکین بیماری هایی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و ورم لوزه ها شناخته شده است. دمنوش آویشن سرشار ازویتامین و ضد عفونی کننده قوی است، که می تواند به تسکین گلودرد نیز کمک کند. از خواص دمنوش آویشن، می‌توان یک ماده فعال ضد اضطراب نام برد که می‌تواند برای خواب مفید باشد بنابراین خواص چای آویشن می‌تواند به افراد مضطرب کمک کند تا خواب راحتی داشته باشند. اگراز ناراحتی معده، یبوست، حالت تهوع ، نفخ یا گرفتگی رنج می‌برید، خواص چای آویشن ممکن است درمان عالی باشد همچنین دمنوش آویشن به افراد مبتلا به سوء هاضمه و نفخ توصیه می‌شود. از دیگر خواص آویشن، مربوط به مشکلات مو است. مصرف اویشن به صورت چای، دمنوش، ادویه یا اسانس مشکلاتی از جمله ریزش، موخوره و شکستگی و تراکم ضعیف موها را برطرف می‌کند.

نکاتی مهم در استفاده از آویشن

آویشن وقتی به غذاها اضافه شود بی خطر است.
می توانبه دلیل خواص دمنوش آویشن آن را به عنوان دارو برای دوره های کوتاه مصرف کرد.
گاهی اوقات می‌تواند سیستم گوارش شما را ناراحت کند.
روغن آویشن برای مالیدن روی پوست بی‌خطر است.
حتی می‌توانید از آویشن برای چاشنی غذاهای خود استفاده کنید.
آویشن نیز در مقادیر طبیعی برای زنان باردار و شیرده بی‌خطر است، اما برای بهرمندی از خواص دمنوش آویشن حتماً ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.
افرادی که به پونه کوهی حساسیت دارند ممکن است به آویشن نیز حساسیت داشته باشند.
از مصرف آویشن دو هفته قبل از عمل خودداری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *