آموزش

۹ مورد از بهترین فواید بادام هندی

فواید بادام هندی

۹ مورد از بهترین فواید بادام هندی

۹ مورد از فواید بادام هندی در واقع یکی از خوشمزه‌ترین آجیل‌ها را به یک میان وعده‌ی جذاب تبدیل کرده است. بادام هندی احتمالاً همه کاره ترین نوع آجیل است. از شیر خامه‌ای تا بستنی و شکلات و دسرها را می‌تواند به خوشمزه‌ترین حالت ممکن تبدیل کند. اما آیا فواید بادام هندی برای همه‌ی افراد مناسب است؟ در این مقاله با ما همراه باشید.

محل کشت درخت بادام هندی

بادام هندی درختی بومی برزیل، گرمسیری و همیشه سبز است. این درخت در بخش‌

هایی از آسیا و افریقا رشد می‌کند. میوه‌ی این درخت به بادام هندی مشهور است. اروپایی‌ها در اواخر دهه ۱۵۰۰با این آجیل آشنا شدند. پس از آن به سرعت به هند و بخش‌هایی از افریقا گسترش یافت. تا اینکه برای نخستین بار شرکت غذایی جنرال در سال ۱۹۲۰ به صورت عمده شروع به ارسال آن ها کرد. امروزه بخش عمده‌ی تولید آن به هندوستان باز می‌گردد. همچنین امریکایی‌ها از مصرف کنندگان وفادار این محصول هستند.

درخت بادام همدی

درخت بادام هندی

خواص بادام هندی از قلب سالم تا افزایش باروری

قلب سالم:

خوردن این نوع آجیل با کاهش فشار خون و کاهش سطح کلسترول مرتبط است. آنها همچنین سرشار از ویتامین‌های مفید برای قلب مانند پتاسیم و ویتامین B6 هستند. برای بهرمندی از فواید بادام هندی برای سلامت قلب می توانید اکثر سبزیجات را با کره ی بادام سرخ کنید.

سیستم ایمنی قوی:

خوردن یک مشت از این آجیل می‌تواند از آنفولانزا در سال جاری جلوگیری کند. به دلیل سطوح بالای مس و آهن، از سیستم ایمنی و گلبول‌های قرمز خون حمایت می کند.

تقویت متابولیسم:

در تحقیقات نشان داده شده است که خوردن آن به بدن شما کمک می کند تا انرژی بیشتری را در هنگام استراحت مصرف کند که این به معنای سوزاندن کالری بیشتر بدن در حین استراحت است.

کنترل دیابت:

این میان وعده سالم در مقایسه با سایر تنقلات کربوهیدرات کمی دارد. این امر تأثیر آنها را بر قند خون را محدود می‌کند. آنها را به گزینه‌ای عالی برای مبتلایان به دیابت نوع ۲ و همچنین کسانی که به دنبال پیشگیری از این بیماری هستند تبدیل می کند.

فواید بادام هندی

فواید بادام هندی

سلامت استخوان‌ها:

این میان وعده سالم قند کمی دارد. از فواید بادام هندی می‌توان به وجود فیبر عالی و چربی‌های مفیدبرای قلب و پروتئین‌های گیاهی اشاره کرد. آنها همچنین منبع خوبی از مس، منیزیم، منگنز و مواد مغذی مفید برای سلامتی بدن هستند. از فواید بادام هندی در داشتن مواد مغذی برای تولید انرژی، ایمنی و سلامت استخوان ها است.

کاهش درد میگرن:

به دلیل وجود مواد مغذی در آن، باعث می‌شود سلول‌های عصبی هنگام حملات میگرن درد کمتری را احساس کنند.

بهبود باروری و افزایش میل جنسی:

این آجیل سرشار از روی و سلنیوم است. هر دوی این مواد، تعداد و کیفیت اسپرم را بهبود می بخشند. به نوعی در بهبود باروری موثر هستند.

کاهش استرس:

فواید بادام هندی ناشی از وجود از اسیدهای امینه است. این اسیدها بر استرس و اضطراب نقش مثبت دارند. با کاهش استرس خفیف کیفیت خواب نیز بهتر می‌شود. اما در صورت داشتن افسردگی‌های بالینی بهتر است با پزشک مشورت کنید. زیرا این میان وعده به تنهایی برای درمان افسردگی مناسب نیست.

داشتن موهای سالم و درخشان:

فواید مصرف بادام هندی به صورت مغز یا روغن، می‌تواند از سفید شدن زودتر مو جلوگیری کند. این به دلیل محتوای مس موجود در آن است. به تولید ملانین کمک می‌کند، بنابراین موها را تیره تر، قوی‌تر و زیباتر می کند. همچنین به جلوگیری از سفیدی زودرس مو کمک می کند.

کاربرد بادام هندی

کاربرد بادام هندی

راه‌های خوشمزه تر برای بهرمندی از فواید بادام هندی

فواید بادام هندی و بهرمندی از آن، در حالی که بادام هندی اغلب به تنهایی به عنوان یک میان وعده لذت بخش آزاد است. اما می‌تواند در انواع وعده‌های غذایی نیز گنجانده شود. در این صورت نه تنها طعم دلپذیری از آجیل را ارائه می دهند، بلکه یک بافت ترد رضایت بخش را به آن ها می دهد. در اینجا چند گزینه‌ی عالی از مواد غذایی و میان وعده‌ها را برای افزودن بادام زمینی معرفی می کنیم:

• کوکی بادام هندی
• استفاده در سالاد سبزیجات
• تهیه چیز کیکی با استفاه از آن
• استفاده در انواع سس ها و دسرها
• استفاده در ماست و گرانولا
• استفاده در آجیل‌های مخلوط همراه با انواع میوه خشک

این محصول در بیشتر سوپرمارکت‌ها و قنادی‌ها و بسیاری از آنلاین شاپ‌ها قابل دسترس است. بهتر از از نوع بسته‌بندی استفاده کنید. محصولات فله‌ای که در فروشگاه‌ها یافت می‌شوند؛ برای مدت طولانی در معرض هوای آزاد و گرد و غبار بودند. وجود ریزگردها ممکن است فواید بادام هندی را از بین ببرد. همچنین پیامد و بیماری های جدی را به دنبال داشته باشد.
بهتر است آن‌ها را به صورت بسته بندی و از فروشگاه معتبر تهیه کنید. فروشگاه آنلاین پاراج با ارائه محصولات سلامت محور با بسته بندی مدرن همراه با ضمانت کیفیت از طریق مشاوره و ارسال نمونه رایگان قبل از خرید، قدمی تازه در فروش اینترنتی مواد غذایی برداشته است. در صورت تمایل می‌توانید از صفحه خرید این محصول دیدن کنید. محصولات پاراج دارای ضمانت کیفیت هستند. در صورت عدم رضایت می‌توانید محصول را باز پس و هزینه را دریافت کنید.

عوارض مصرف بادام هندی

مصرف بیش از حد تمام میان وعده‌ها می‌تواند مشکلاتی را برای ما ایجاد کند. گاهی برای بهره‌مندی از فواید بادام هندی دچار زیاده روی می‌شویم. پس بهتر است با عوارض بادام هندی آشنا باشیم. مصرف بیش از حد آن می تواند منجر به:

  • حساسیت به آجیل
  • اضافه وزن
  • تداخلات دارویی
  • سردرد
  • نفخ
  • یبوست

شود. متخصصان تغذیه توصیه می کنند برای جلوگیری از افزایش وزن، مصرف مغز آن را به ۵  تا ۱۰ عدد در روز محدود کنید.

کلام آخر

این آجیل منحصر به فرد از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین نوع در جهان است. عمده‌ی تولید آن به هندوستان باز می‌گردد. فواید بادام هندی، آن را به پرمصرف ترین آجیل در جهان تبدیل کرده است. از فواید بادام هندی می‌توان به سلامت استخوانها، کنترل دیابت، جلوگیری از سفید شدن موها و جلوگیری از سرطان اشاره کرد. برای بهرمندی از فواید بادام هندی می‌توانید آن را در انواع کیک، میان وعده، سس، سالاد و گرانولا میل کنید. در این صورت مواد مغذی موجود در وعده غذایی خود را بهبود خواهید داد.

سوالات متداول

  • چند بادام هندی می توانم در روز بخورم؟

متخصصان تغذیه توصیه می کنند برای جلوگیری از افزایش وزن، مصرف آن را به ۵ تا ۱۰ عدد در روز محدود کنید. می توانید روزانه ۱۵ تا ۳۰ مغز آن به عنوان منبع اصلی چربی و منبع ثانویه پروتئین مصرف کنید. همه چربی ها برای شما مضر نیستند و برخی از انواع چربی ها در واقع می توانند به سلامت قلب شما کمک کنند

  • آیا خوردن روزانه بادام هندی مفید است؟

تحقیقات نشان می دهد که افرادی که هر روز یک وعده کوچک برای بهرمندی از فواید بادام هندی می خورند، کاهش جزئی در کلسترول “بد” LDL مشاهده می کنند. علاوه بر کاهش میزان کلسترول LDL، بادام هندی به دلیل محتوای بالای منیزیم ممکن است به پیشگیری از بیماری قلبی کمک کند.

  • چرا نباید بادام هندی بخورید؟

محتوای اگزالات بالا : این آجیل دارای محتوای اگزالات نسبتا بالایی است. هنگامی که به مقدار زیاد خورده شود، می تواند منجر به آسیب کلیه و سایر مشکلات سلامت مزمن شود. ترجیحاً آن را به صورت خام مصرف نکنید. بود داده سالم تر . مفید تر است.

  • مضرات بادام هندی چیست؟

بادام هندی همچنین ممکن است باعث نفخ، یبوست، افزایش وزن و تورم مفاصل در برخی افراد شود. اما این عوارض بادام هندی نادر هستند.  اگر از بادام هندی بو داده نشده استفاده شود ممکن است باعث تحریک پوست، قرمزی و تاول شود

  • آیا بادام هندی امگا ۳ دارد؟

از میان روغن های این آجیل، روغن بادام هندی دارای بالاترین میزان اسید چرب امگا ۳ است که تنها ۰.۱۴ گرم در ۱۰۰ گرم است

  • آیا فواید بادام هندی برای قلب مفید است؟

بادام هندی عالی برای اضافه کردن به رژیم غذایی سالم برای قلب شماست. مانند بسیاری از آجیلها آنها می توانند به کاهش سطح کلسترول شما کمک کنند. آنها همچنین منبع خوبی از مس هستند که می تواند به کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری ها مانند بیماری های قلبی کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *